icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Var i kyrkan idag, det är ju söndag.

Kategori: Allmänt

God eftermiddag kära blogg!
 
Mycket har hänt sedan sist!
 
Igår kväll mötte jag upp Anas kollegas dotter Elena, en tjej i min ålder. Vi satte oss i en bar och pratade. Hon pratade väldigt mycket och väldigt snabbt, på spanska... Men det var jättekul och det kändes jättebra att få öva min spanska. Efter ett tag kom hennes kompisar, och alla var verkligen supertrevliga, så jag är jätteglad över att ha skaffat mig några slags vänner här i Cuenca. De frågade om jag ville klä ut mig till vampyr med dom på halloween, vilket jag tror att jag vill, haha... 
 
I morse var jag med familjen till kyrkan. De går varje söndag och jag har varit med en gång förut. Det är mysigt även om jag inte hänger med i sångerna och talen om gud. 
 
När vi kom hem därifrån skulle vi fixa iordning pinatan (med spanskt n) och just när Javi hängt upp Jimenas pinata så springer Inés (den väldigt spralliga Inés) fram och rycker i snöret så att den öppnar sig. Då blev det panik. Javi blev jättesur, Inés rädd och jätteledsen och Jimena ledsen. Alla blev arga och ledsna... 
 
Efter denna incident så sa jag till Ana att jag ville prata med henne och Javi. Jag har nämligen bestämt mig nu för att endast stanna i tre månader. Så jag berättade det för dom. Ana började gråta... Jag fick lite skuldkänslor men hon sa att hon brukar gråta, som jag dårå... 
 
Slutet gott, allting gott!
Det känns jätteskönt att ha fått det sagt iaf, det kändes som om jag hade en hemlighet för dom innan. 
 
Jag och Hector innan kyrkan. 

Kommentarer

  • Sandra säger:

    Ååååhh så snart!! Jag väntar på dig med öppna armar!!! ☺

    Svar: yay <3
    Astrid

    2012-10-21 | 16:10:30
  • Anonym säger:

    Kul med nya kompisar, och pinatan :) pappa

    Svar: jaa :):)
    Astrid

    2012-10-21 | 21:55:21

Kommentera inlägget här: