icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Första dagen på året...

Kategori: Allmänt

... Började med sovmorgon. Skönt.
 
I gårkväll firade vi nyår hemma hos Anas syster Yolanda med alla i Anas släkt. Det var mycket god mat. Jag har blivit känd för att älska tortilla patata så alla sa h             ela tiden att jag skulle ta mer. Den var verkligen gudomlig. Jag kände mig mycket välkommen, de hade nämligen printat ut den svenska flaggan och hängt den över öppna spisen tillsammans med den spanska. 
 
När vi hade ätit kollade jag på film, Alvin och gänget med alla typ 10 barn. Yolandas dotter är 13 men beter sig som om vi var lika gamla så henne pratade jag med också... 
 
Och tolvslaget firades in med 12 vindruvor. Det var meningen att man skulle svälja dom hela men det var omöjligt för mig, det var jättestressande så jag tuggade haha. 
 
Just nu är jag ensam hemma. Ana och barnen åkte iväg på lunch hemma hos mormodern och jag orkade inte följa med. Jag har istället varit på promenad upp till Jesus-figuren på berget. Det var en lång och svettig promenad upp dit och jag ville ge upp efter halva vägen men jag ville verkligen se figuren på nära håll en gång innan jag åker hem. Den var fin. 
 
En rolig sak jag hörde när jag var med Kate häromdagen var att en släkting till familjen där hon bor hade sagt att Cuenca är staden vars invånare är näst fulast i hela Spanien, efter Barcelona tydligen, hahaha... Personligen tycker jag inte att folket här är så fula och jag undrar lite hur de mätte detta... Kul.
 
 
Ha en trevlig dag. 

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Kul blogg som vanligt, Asta. Kommer att sakna den när du är hemma :-)

    Svar: Tack pappa! Jaa...får kanske starta en ny :P
    Astrid

    2013-01-02 | 12:29:54
  • mamma säger:

    Tortilla Patata, ja. Beställde det som middag på hotellet på kvällen i Madrid. Den var SÅÅÅ äcklig, nästan oätbar, helt okryddad med mosig potatis och smaklösa ägg, usch! De andras mat var inte heller god och Edvard blev som sagt magsjuk...
    Det var konstigt med fula Cuencare...som sagt, hur mäta sånt? Mysko

    Svar: Blä :/ hehe jaa jag vet inte :P
    Astrid

    2013-01-03 | 17:42:38

Kommentera inlägget här: