icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Imorgon är det vardag igen

Kategori: Allmänt

Och det ska bli så himla skönt! Det har varit ett långt jullov med allt för mycket onyttigt för min del! Har lovat mig själv nu att inte äta en onyttig grej innan jag är hemma på svensk mark igen!
 
Det var en trevlig dag igår! Vi åkte ju först till barnens farmor Ludi. Hon är jättetrevlig! Av henne och av Javis bröder fick jag en mörkgrön stickad tröja. Jättefin färg, men inte riktigt min stil så ska ge bort den. Där åt jag en till bit av den goda kakan, rosca.
 
Vidare mot barnens mormor Nina och morfar Antonio. Där möttes vi av alla kusiner, mostrar, morbröder osv... Även här fick jag presenter! Då kände jag mig verkligen uppskattad. Duschcreme med doft av choklad och mandel samt en sjal. 
 
Hem igen!! Laga lunch och invänta alla släktingar som nu kommer hit till oss! Äta ännu mera god kaka...
 
Åkte rullskridskor med några av kusinerna + Jimena. Det var kul men framförallt soligt!
 
 
Så här ser kakan ut, dock var den vi åt delad i mitten med ett lager grädde emellan, som en semla. 
 
 
 
 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Hm. Du börjar med att skriva att du inte ska äta mera godsaker förrän du är hemma... och sen avslutar du med att "nu blir det mera kaka"...Mysko.
    I natt har det snöat och det snöar fortfarande. Det har blivit julkortsvackert igen men det är 0-gradigt så det smälter kanske bort. Fast de har sagt att det snart ska bli kallare...

    Svar: Det var för att jag skrev i ''nutid'' fast det hände innan, jag åt alltså inte kaka efter att jag skrev detta :P
    Åh, härligt!!
    Astrid

    2013-01-08 | 07:56:59
  • Pappa säger:

    :)

    Svar: :)
    Astrid

    2013-01-09 | 12:43:39

Kommentera inlägget här: