icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Har kommit på bästa mellanmålet!

Kategori: Allmänt

Eftersom att jag de senaste veckorna bestämt mig för att äta nyttigt iaf under veckan och ist unna mig godsaker på helgerna har jag varit tvungen att hitta på goda och nyttiga mellanmål. 
 
Ett mellanmål jag nu ätit tre dagar i rad är detta: 
 
* ett äpple
* naturell yoghurt
* honung
* kanel
* gärna valnötter men nu är de slut här
 
Hacka äpplena i små bitar, lägg de i en skål. Tillsätt övriga ingredienser, blanda! Mums!!!!!
 
Idag ska jag göra pasta med tonfisksås, mums!! Javi jobbar 24 timmar och Ana jobbar över idag. Det är första gången jag kommer vara ensam med alla barnen så länge. Jag är inte ett dugg orolig men det tror jag däremot att Ana är. Hon är lite orolig av sig som person. Hon har därför fixat så att mormodern hämtar Hector så jag bara behöver hämta Jimena och Inés. Fast sen antar jag att mormodern lämnar Hector här. 
 
Det blir spännande att se hur det går...
 
Hade sista lektionen i skolan idag. Så nu har jag sagt mina första hej då. Det är ju bara drygt tre veckor kvar tills jag åker hem nu. 
 
I helgen ska jag antagligen träffa den nya au pairen, Kate. Vore kul att visa henne runt i staden. 
 
Ha en bra torsdag alla där ute! Imorgon går ju jorden under?...
 
 
Tallinn

Kommentarer

  • mamma säger:

    Lägg a-l-d-r-i-g upp ett motsvarande fult foto av moi i din blogg!!!
    Fick du något betyg/intyg på att du gått kursen? Är bra att ha.
    Ha det så jättebra, särskilt om jorden går under .-?

    Svar: Hehehe, okej jag ska inte göra det!! Nej, men bra att du sa det, ska nämligen dit imorgon och betala kursen, då ska jag fråga efter intyg! Detsamma =)
    Astrid

    2012-12-20 | 16:15:16
  • Pappa säger:

    Hmmm :)

    2012-12-22 | 21:31:38

Kommentera inlägget här: