icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Cola Cao

Kategori: Allmänt

God natt!
 
Dagen har varit full av händelser!
 
Den började med att Hector hade julfest på sitt dagis och de som ville fick komma. Han ville inte alls vara utklädd till en jultomte!
 
Därifrån gick jag till gymmet och tränade. Det kändes lika bra som alltid (speciellt efteråt)
 
Ana och Javi var lediga idag, så jag behövde inte hämta barnen. 
 
Till mellanmål dricker Jimena och Inés alltid Cola Cao (samma sak som O'boy) och tydligen är det värsta grejen här i Spanien, alla dricker Cola Cao, och har alltid gjort det! Så idag var jag tvungen att prova, och visst smakar det exakt som O'boy, det vill säga väldigt gott! 
 
I kväll åkte vi alla in till centrum, jag var tvungen att gå till skolan och betala för senaste månadens lektioner. I stan var det full julstämning, ett stort belen hade satts upp, julmusik spelades, julmarknad fanns och självaste borgmästaren var på plats! Det var mysigt!
 
Anas bror är väldigt aktiv inom kyrkan och brukar på söndagarnas mässor spela gitarr, och ikväll hade kyrkan i centrum ordnat en soppmiddag där pengarna gick till hemlösa. Det var gott, kändes bra och var trevligt! Jag åt bland annat churros! 
 
På vägen hem köpte vi varma kastanjer, det var kul att prova, tyckte dock inte att de var så goda...
 
Sov så gott allihopa, det ska jag!
 
 
 

Kommentarer

  • Pappa säger:

    En bra dag, här oxå :)

    2012-12-22 | 21:27:26
  • agnes säger:

    Fin bild! Passar pa att onska god jul ocksa!

    2012-12-24 | 06:51:26
  • saba säger:

    åååå astrid!! fin bild!! kolla skype besos

    2012-12-28 | 00:59:30

Kommentera inlägget här: