icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Siesta

Kategori: Allmänt

Just nu råder siesta i huset. Alla barnen ska sova denna eftermiddag då både kalas och simträning står på schemat! Inés blev så ledsen för att hon inte fick följa med på Jimenas kompis kalas. Det skiljer ju inte ens 1,5 år mellan Jimena och Inés så de leker med samma kompisar ganska mycket. Men Jimenas klasskompis kunde/ville inte bjuda för många...
 
Så jag, Ana, Inés och Hector ska ha ett litet kalas här hemma. Allt måste ju vara 100% rättvist mellan tjejerna. Javi är och jobbar i Madrid idag. 
 
Har för övrigt varit i skolan idag, det var bara jag och läraren idag, som en privatlektion, det var ju bra!
 
Gick efter det och tränade, känns bra! 
 
Håller på att packa lite som jag hoppas familjen kan ta med sig tillbaka till Sverige när de kommer och hälsar på mig. Funderar på om de kommer kunna ta hem den stora björnen (ca 50 cm x 50 cm stor)?... Vi får väl se. Två par skor har jag iaf packat ner. 
 
Hejsvejs!
 
 
Loppmarknad i Madrid

Kommentarer

  • mamma säger:

    Jag tror säkert att nallen kan få plats i någon av de 8 bagagen!

    Svar: Wohoo tack :)
    Astrid

    2012-12-19 | 07:39:02
  • Sandra säger:

    Nalle?

    Svar: Jo jag har köpt en stor nalle :)
    Astrid

    2012-12-19 | 11:07:20
  • Pappa säger:

    Plugg o träning - bra!

    2012-12-19 | 19:34:36

Kommentera inlägget här: