icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Som första april

Kategori: Allmänt

Idag är det dagen i Spanien då man ska lura varandra. Familjen här har lurat varandra en hel del men jag har inte fattat så mycket av vad skämten var men Jimena och Inés la ner en låtsasgeting i besticklådan för att skrämma Ana iaf. 
 
Imorgon är det Hectors 2-årsdag. Han har blivit större sen jag kom hit. 
 
Det är ju jullov här nu, fram till den 8:e januari. Dagarna blir ibland lite längre då det inte finns så många rutiner nu som under vanliga veckor. Imorse var vi i stan och i lekparken. Jag ska fråga Kate om hon vill gå på bio ikväll, det hade varit skoj!
 
Och på måndag är det nyår! Vi ska antagligen hem till Anas syster och så kommer hela familjen dit och äter osv. Kul!
 
Igår vaknade jag sjuk men jag tror redan att jag blivit frisk, det är coolt. Jag har knappt varit sjuk alls här, jag som annars alltid blir förkyld...
 
 
Trevlig helg!

Kommentarer

  • mamma säger:

    Det blev kanske bio eftersom du inte svarade på Skype...?

    Det var jättekul att se dig Astrid och det är kuligare att du snart kommer hem! <3 <3 <3

    Svar: nej det bidde ingen bio, kanske ikväll... men pratar gärna ikväll :)
    det var kul att se er med!! :D jaa jag längtar!! <3
    Astrid

    2012-12-29 | 00:58:48

Kommentera inlägget här: