icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Termalia

Kategori: Allmänt

Hej kära blogg.
 
Nu sitter jag här i min nybäddade säng! Har just ätit lunch.
 
I morse var jag och simmade, det var underbart. Termalia heter ju stället där jag går och tränar. Jag har köpt ett gymkort som gäller på morgonen alla dagar i veckan, då kan jag välja att gå på olika träningspass såsom spinning, step-up, eller bara gymma, eller det jag gillar bäst, att simma. 
 
När jag simmar gör jag det i ca 40 minuter. Det är ganska lite folk där på mornarna vilket är skönt så man slipper trängas i bassängen. 
 
De har även en spaavdelning som ser väldigt lockande ut, fast den kostar extra så har inte provat den ännu, men någon gång kanske!
 
Idag var vi även och storhandlade, familjen och jag. Jimena fyller ju som sagt år imorgon och därför köpte de en piñata, fett rolig tradition att fylla en grej med massa godis som man sedan slår sönder. 
 
Lite senare ska jag antagligen på promenad med Helen, och ikväll är jag troligen barnvakt då föräldrarna ska på bio. Fast så mycket vaktande blir det inte då barnen redan kommer sova då, vilket jag också ska göra!
 
Inés och jag.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Gulligt! Pappa

    2012-10-21 | 21:51:07

Kommentera inlägget här: