icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Söndag morgon

Kategori: Allmänt

God morgon! Idag vaknar jag upp till ett soligt, kallt Cuenca!
 
Igår kväll var det meingen att jag, Helen och Caitlin skulle ha filmkväll hemma hos Caitlin. Så jag och Helen träffades för att promenera till Caitlin. De första bilderna är dock från min promenad som jag gick själv några timmar innan.
 
 
De har lite natur här ändå, mysigt.
 
 
Det är väldigt mysigt att strosa omkring och titta på allt man aldrig sett förut.
 
 
Sånt här ser man ganska mycket av här, jag antar att de inte har någon lag på att plocka upp bajs efter sina hundar. Hundarna här är också lösa väldigt ofta. 
 
 
Tycker att det ser så mysigt och exotiskt ut med dessa tvättlinor.
 
 
Därför var jag tvungen att fota en till.
 
 
Det är här allt händer... nej men alla barer ligger här, och det är mitt i centrum, så det brukar vara här jag träffar de jag bestämt träff med.
 
 
Tyckte det var coolt med palmer på balkongen :)
 
 
Här har de otroooligt god glass! :)
 
 
Men igår fick det bli en ''äppelpaj,'' vääääldigt god!
 
 
Här hade jag kommit hem till Helen iaf, väntade på henne i hallen... 
 
 
Gamla stan är ännu mysigare kvällstid.
 
På väg till Caitlin, det blev ett äventyr då hon var försenad men inte har en fungerande mobil, så vi satt helt enkelt och väntade i hennes trapphus!
 
 
Där vi fördrev tiden med kinamat för under 4 euro.
 
Idag ska jag springa ett litet lopp för cancer, och förhoppningsvis blir det filmkväll ikväll ist, då det blev för sent igår.
 
Kramar från mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: