icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Snart är det middag :)

Kategori: Allmänt

God kväll kära vänner och familj i Sverige :) 
 
Nu sitter jag här, ensam hemma... Jag vet faktiskt inte var familjen är. Jimena och Inés är på gympa, det var jag som lämnade dom där, men de andra??? 
 
Nåja, snart är det middag, det ska bli gott! Ikväll ska jag antingen titta på någon trevlig film eller läsa min underbara bok, ''Zahiren'' av Paulo Coelho, den fick jag av Åsa innan jag skulle åka hit. Som sagt, mycket bra! 
 
Vädret här i Cuenca har drastiskt blivit kallare! En vinterjacka skulle sitta fint faktiskt! 
 
Idag är jag glad :) jag var och gymmade i morse med Helen som nu också skaffat gymkrt där jag gymmar, så det är jättekul! Sedan har jag.......... jag har......... ätit kakor, läst min bok, tittat på Pippi Långstrump på engelska med Inés.... målat mina naglar, jaa lite sånt :) 
 
Om ca 12 dagar drar jag till Alicante med trevligt sällskap över helgen, det ska bli så roligt! Deras specialité är paella, vilket ju aldrig kan bli fel. Och tapas, jag ska äta tapas! 
 
Imorgon har jag skola, sedan kanske jag och Helen skulle ta en fika innan det är dags att hämta barnen i skolan. Och på onsdag och det ''bus eller godis'' som gäller! Jag ska vara utklädd till häxa! Tur att jag tog med min svarta långkjol, då får jag användning av den! 
 
På torsdag är alla lediga, då det är 1 november och alla besöker gravar osv... 
 
Kramar från mig! 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Kram tillbaka! Pappa. Tja från edvard och mamma

    2012-10-29 | 21:58:17

Kommentera inlägget här: