icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Sigüenza 12-14/10

Kategori: Allmänt

När jag hade varit hos familjen i lite mer än en vecka följde jag med när de skulle åka på en weekend till en stad som hette Sigüenza. Det var en liten stad med en hel del gamla hus och kyrkor. Vi besökte minst 5 olika kyrkor/katedraler/monument på denna resa. 
 
Jag tycker att det kan vara kul att se på historiska platser, men för mig hade det räckt med kanske två... Här kommer iaf lite bilder från resan. 
 
 
Familjen på toppen av ett jättehögt berg som vi gick upp för. På deras kamera fanns ett likadant foto, fast jag var med, det hade varit kul att ha med det ist men det har jag inte...
 
 
Fin utsikt :)
 
 
Jimena.
 
 
En katedral vi besökte.
 
 
På toppen av ett berg i en gammal ruin.
 
Det var kul att få följa med till en annan stad också, att se nya platser är alltid kul. 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Coolt! Pappa

    2012-10-25 | 20:34:47
  • mamma säger:

    Fina foton!

    2012-10-30 | 08:17:45

Kommentera inlägget här: