icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Första regnet i Cuenca

Kategori: Allmänt

God dag! 
 
Nu har jag varit här i lite mer än två veckor.
Tiden har gått mycket fort. 
Jag känner nu verkligen att alla rutiner sitter och att min vardag är planerad. 
Jag har ganska mycket fritid. Ändå har jag skaffat mig ett gymkort, så jag tränar var tredje dag. Och skola har jag två förmiddagar i veckan. 
Det var då jag kom på att starta denna blogg, som ett tidsfördriv, och som kanske några därhemma vill följa. 
 
Just nu lagar jag lunch till oss, ska hämta Jimena och Hector om ca en halvtimme. Inés är magsjuk idag så hon är hos sin farmor (då hon inte ville vara hemma med mig, haha...)
Idag skulle jag handla lite mat, så jag fick en lapp med något som skulle vara kyckling. Jag gick och köpte det och håller nu på att steka den, det ser ut som kyckling så det är nog kyckling. 
 
Idag regnar det, mycket. Det har det inte gjort tidigare. 
Första veckan jag var här var det ju hur varmt som helst! Men nu har det blivit höst. Mig gör det inget, även om solen var skön den också!
 
Ikväll ska jag kanske möta upp Helen och Caitlin (två andra au pairer, från Skottland) så ska vi ta en glass! Hoppas det blir så. Annars blir det antagligen imorgon. Ana och Javi (föräldrarna i huset) vill ha en dejtkväll antingen ikväll eller imorgon kväll, så vi får se hur det blir.
 
Jimena fyller år på tisdag så på söndag kommer hela tjocka släkten hit för att fira och på själva födelsedagen blir det barnkalas på något roligt ställe! Jag har köpt två hårspännen, fjärilar. Varje morgon är det jag som fixar tjejernas hår och jag kände att deras tofsar inte är de bästa så jag tänkte köpa det, men så såg jag de fina hårspännena, så det fick bli de istället!
 
Nu måste jag kila, kycklingen lever sitt egna liv på spisen och barnen ska snart hämtas!
 
Hasta luego! 
Astrid
Här har vi Hector, snart två år på vår resa förra helgen till Sigüenza!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: