icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Truko trato

Kategori: Allmänt

Igår var det då Halloween med stort H här i Cuenca. Det började med att Jimena gick utklädd till vampyr till skolan. När jag hämtade Inés hade hon en spindelhatt. När vi kom hem hade jag lagat maten :) spenatsoppa med pannkakor!! Jag själv var mycket nöjd, det blev supergott! Men ingen av barnen gillade soppan och de vågade inte ens smaka pannkakorna, hallå??? de förstår inte vad de missar här i livet när de inte ens kan smaka pannkakor...
 
I alla fall, efter maten var det dags för utklädnad följt av bus eller godis, ''truko trato'' på spanska. Alla barnen och föräldrarna i kvarteret gick tillsammans från lägenhet till lägenhet och jag kan säga att jag åt en hel del godis, då kan ni tänka er hur mycket barnen åt... :D Det var jätteroligt att verkligen fira så stort, att alla hade bestämt träff och gick tillsammans. Sedan åkte allihopa till en restaurang och åt middag. 
 
Efter middagen fick jag skjuts till en lägenhet där min spanska kompis Elena var med sina vänner, nu var det min tur att klä upp mig för halloween. De gick verkligen ''all in'' med allt ifrån vampyrtänder till låtsasblod till vampyrlinser i ögonen till tuperat hår. Jag skippade tänderna, ögonen och hade bara lite tuperat hår. Vi gick till ''Plaza España'', ett torg utomhus där alla ungdomar samlas under helger och festar. Det var många som hade klätt ut sig riktigt ordentligt, det var kul att se. 
 
Runt tretiden tog jag en taxi hem och sov. 
 
En halloween jag inte kommer glömma i första taget!
 
 
En indian.
 
 
En vampyr.
 
 
En till vampyr. Mohahahah....
 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Vad kul det låter. En upplevelse! Men hur orkade ni med en utemiddag efter att ha ätit allt godis...?

    Svar: Hehehe... jadu det är en bra fråga :P
    Astrid

    2012-11-03 | 12:14:58
  • mamma säger:

    Vilka tokiga barn som inte gillar pannkakor. Eller spenatsoppa för den delen... Fegisar! Föräldrarna borde kräva att de åtminstone smakar!

    Svar: Jag vet!! De ''krävde'' det först, men sen gav de med sig...
    Astrid

    2012-11-03 | 12:17:49
  • Anonym säger:

    Lol. Pappa

    2012-11-04 | 19:23:50

Kommentera inlägget här: