icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

The amazing SUSO

Kategori: Allmänt

Igår när jag hämtade Inés från skolan hade hon en jättestor påse med sig. Hon var väldigt ivrig med att visa mig vad det fanns i den. Det var en docka, Suso, och en väldigt stor bok. 
 
Suso är en docka som alla i hennes klass kommer få ta med sig hem under ett antal dagar. Under dessa dagar ska han följa med i livet och detta ska dokumenteras för att sedan föras in i den stora boken. 
 
Han är alla barns farfar. 
 
Jag kommer ihåg när jag var ungefär i Inés ålder. Då hade vi samma sak i skolan, alla barnen fick någon gång ta med sig ''Bebben'' hem. Vi har till och med några kort på mig, Bebben och Eddie som togs innan vi byggde om hemma. Det var en rolig idé och jag kommer ihåg att jag kände mig väldigt viktig när jag fick ta hand om Bebben.
 
Det ska bli spännande att se vad vi hittar på med Suso de kommande dagarna. 
 
Stay tuned!
 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Jag kommer också ihåg Bebben.

    Svar: :)
    Astrid

    2012-11-20 | 17:45:56
  • Pappa säger:

    Kul namn, Bebben. Det kallades ju din farmors man (han dog året innan du föddes tyvärr)

    Svar: Jaha, juste! ja
    Astrid

    2012-11-20 | 20:23:01

Kommentera inlägget här: