icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

På hotellet och chillar innan middagen

Kategori: Allmänt

Hola!
 
Klockan 11 imorse mötte jag pappa i lobbyn på detta hotell i Madrid, hotell Ganivet. 
 
Vi beundrade utsikten från vår balkong innan vi gav oss ut på stan. Äventyret började med en kaffe på Plaza Major där de för tillfället håller på att bygga upp årets julmarknad. Det var inte så mycKet folk där så vi gick vidare och hamnade på den stora shoppinggatan för att ta oss vidare till ett litet spanskt hak där vi avnjöt en god lunch. Jag åt en macka med lax och philadelphia, pappa en med champinjoner och räkor. Det var mums!
 
Efter ytterliggare lite strosande satte vi oss på Starbucks (jag valde ställe, älskar deras olika smaksatta kaffe)
 
Sedan kände vi oss mycket kulturella då vi besökte det omtalade Prado-muséet, det var faktiskt rätt kul att kolla på alla gamla målningar.
 
 
Sedan var det dags för en fika, jag beställde in friterade ostbollar, de serverades med honung och var ytterst goda! 
 
Nu har vi alltså paus på rummet för att sedan vara redo för dagens middag, paella!!! Spännande! 
 
Imorgon kväll ska vi på match här på stora arenan, ska se Madrid mot ett annat spanskt lag, det ska bli kul! 
 
Hasta luego! Har dock inte möjlighet att ladda upp bilder, så de får ni när jag är tillbaka i Cuenca, håll ut!
 
 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Hej gumman! Hoppas att du har det superroligt i spanien!!! Puss o kram från maamma

    Svar: tack <3
    Astrid

    2012-11-18 | 11:03:14
  • mamma säger:

    Det förra skrevs av Eddie. Han längtar efter dig!

    Svar: hehe =)
    Astrid

    2012-11-18 | 11:03:54
  • Pappa säger:

    Kul attläsa bloggen, vi hade kul :)

    Svar: Jaa :)
    Astrid

    2012-11-20 | 20:12:05

Kommentera inlägget här: