icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

När den första snön kom

Kategori: Allmänt

På väg till skolan imorse kom den, den första snön. Jag blev så glad när jag såg att det var snö och inte regn som jag först trodde. 
 
Det är verkligen isande kallt här nu. Ana och Javi förstår inte hur jag överlever svensk vinter eftersom att jag alltid fryser här. Saken är den att inomhus är det varmt i Sverige, här är det allt annat än varmt. Mitt rum är husets kallaste också... Det är skönt när man ska sova, jag gillar att sova i kalla rum, om man har ett varmt täcke förstås!
 
Men jag har kommit fram till att jag började frysa efter att jag blev vegetarian. Innan det frös jag varken mer eller mindre än någon annan, men idag fryser jag ofta, när andra upplever temperaturen som normal. I förrgår till exempel, när jag gick till skolan för att hämta Jimena och Inés. Då möter jag Helen, som har på sig ballerinor! Jag använde inte ens mina ballerinor den första veckan här i Cuenca, när det var uppemot 30 grader. I förrgår var det max 8 grader. 
 
Jag kanske borde kolla mina värden eller något, för att vara vegetarian ändrar ju en del, och jag har inte kollat upp något sedan jag blev det, för snart 3 år sedan...
 
Nog om kylan, idag ska jag laga tortilla de patata! Ska bli jättekul att testa på att laga den på riktigt! Innan har jag ju trott att jag visste, men nej jag har använt på tok för lite olja!
 
Spännande...
 
 
Hoppas att den ser ut ungefär såhär när jag är klar...

Kommentarer

  • mamma säger:

    Fryser inte de andra? På med varma sockor och långkalsonger!

    Svar: nä typ inte :P jaa!!!!!!!!
    Astrid

    2012-11-29 | 15:11:57
  • Pappa säger:

    Usch ja, vi fick oxå vinter idag, OCH strömavbrott på jobbet så jag går hem nu. Bra ide att kolla dina värden. Kram, e borta ikväll

    Svar: kram :)
    Astrid

    2012-11-29 | 15:44:16

Kommentera inlägget här: