icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Min träning

Kategori: Allmänt

Jag har ju som sagt börjat träna en hel del sedan jag kom till Spanien. I början var det mest för att ha något att göra innan jag kom in i vardagen. Nu längtar jag efter varje pass! Det känns underbart!
 
Denna vecka till exempel har jag tränat fyra gånger. 
 
Måndag: Pilates
Tisdag: Gym
Onsdag: Pilates
Torsdag: -
Fredag: Simma
 
Det är dessa tre träningsformer jag har fastnat för.
 
Pilatesen är lugn och skön. Jag blir inte svettig och behöver därför inte tvätta håret efteråt, vilket är ett plus! Så pilates går jag på dagar då jag ej ska tvätta håret. Det är lugn musik, övningar där man tänjer på kroppen osv. Mycket najs! Detta pass är i en timma.
 
 
Att gymma för mig innebär att köra ''crosstrainern'' 15 min, en cykelmaskin 15 min och en annan cykelmaskin 15 min. Detta ibland med sällskap av Helen! Och vissa gånger gör jag olika styrkeövningar på olika maskiner. 
 
 
Simningen är som pilatesen väldigt avslappnande då det oftast inte är så mycket folk i bassängen och själva lokalen är lugn och trivsam. Simmar bara bröstsim då det är den enda simtekniken jag bemästrar! Alltid i 40 minuter.
 
 
I helgen ska jag vila från träningen, äta upp mina sista kakor för nästa vecka har jag kak/godis/chips förbud!!! 
 
På måndag blir det antagligen att gymma!
 
Det var min träningshistoria det!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

  • Måns säger:

    Fina bilder :D

    Svar: tack :D
    Astrid

    2012-12-01 | 19:00:28
  • Anonym säger:

    Hahahah bästa!

    2012-12-02 | 11:35:15
  • Anonym säger:

    Snyggt! Fortsätt hemma, bra på många sätt :)

    Svar: jaa :)
    Astrid

    2012-12-02 | 12:10:48
  • saba säger:

    hahhahahah snygg du är när du tränar

    2012-12-12 | 20:19:24

Kommentera inlägget här: