icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

I en glass för sig

Kategori: Allmänt

I Alicante åt vi glass varje dag, första dagen tyckte vi att stället vi provade var gott, inte mer. 
 
Andra dagen kom vi till himmelen. Den godaste glassen jag någonsin smakat fick jag smaka här. Det var inte bara glassen i sig som var i en klass för sig, utan stället också, det var superfräscht, de hade alla möjliga smaker och de snålade inte med glassen. 
 
Smakerna vi faktiskt provade: 
 
* Skogsbär (detta var också den absolut bästa!)
* Mörk choklad med chili och apelsin
* Choklad med hasselnötter
* Brownie
* Mango
 
Smaker jag ville prova men inte hade plats för i magen: 
 
* Kanel (verkade intressant och hur gott som helst)
* Kokos
* Grapefrukt
* Tiramisu
* Pistach
* Alla smaker, de såg så aptitliga ut!
 
Bildbevis: 
 
 
 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Yummie
    Men, om ni åt glass varje dag, varför hann ni bara smaka 5 sorter?
    De ser jättegoda och vackra ut...

    Svar: de smakerna vi smakade första dagen skrev jag inte, då de var från ett annat ställe som inte var lika bra :P och sedan var skogsbär så bra att vi tog den mer än en gång ihihhi :D
    Astrid

    2012-11-14 | 12:46:06

Kommentera inlägget här: