icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Helg imorgon

Kategori: Allmänt

God kväll!
 
Här sitter jag och väntar på maten, Javi gör pommes frites med friterade bollar, tror dock att bollarna innehåller kött... Det är sådana bollar som vi åt i Madrid, pappa! De var goda, med ost :)
 
Imorgon har jag varit här halva tiden. Känns bra. Imorgon är det också en månad kvar tills familjen kommer över jul, känns ännu bättre!
 
Har ju varit i skolan, vi pratade om kaffe, te och choklad idag... Jag gillar verkligen skolan här, kanske för att det känns som något vettigt, kul med lite hjärngympa. 
 
Läste en av böckerna för Inés tidigare, den var bra. Vi har också spelat vårat hemmagjorda memory. Nu har vi ett med frukter/grönsaker, ett med djur och ett med kroppsdelar. På engelska förstås. 
 
Somnade rätt sent igår, efter tolv, så har varit lite trött idag. Längtar efter att skypa med familjen, sätta på mig pyjamas, kanske kolla klart på ''Ensam hemma'' och sooooooooova! 
 
Inatt blev jag nämligen väckt, såsom resten av familjen av Jimena, hon gallskrek i en halvtimme, hon var rädd av okänd anledning. (dramaqueen..)
 
Hörs väl kanske imorgon då!
 
 
Med pappa i Madrid

Kommentarer

  • mamma säger:

    Jimena hade kanske haft en mardröm...? Har ni gjort det hemmagjorda memoryt tillsammans? Kul i så fall, kreativt. De kanske skulle gilla rita gubbe lekar, du vet, när man viker pappret och byter med varandra och gör "roliga" gubbar...?

    Svar: Ja vi gjorde de tillsammans, det var kul :) Ja, jag ska prova det med dom!
    Astrid

    2012-11-23 | 08:21:21
  • Pappa säger:

    Goa bollar! Är du på Fejsbok igen, eller var har du plockat bilderna?

    Svar: Nä, jag mejlade dom till mig från ipaddan när vi var i Madrid =)
    Astrid

    2012-11-23 | 10:45:01

Kommentera inlägget här: