icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Åt fiskgryta till middag

Kategori: Allmänt

God kväll! 
 
Nu sitter jag här, mätt och belåten. Hade lovat mig själv att inte äta något godis/chips/kakor idag men lyckades övertyga mig om att det inte skadade... Har idag ätit choklad, kakor, chips. Men men... 
 
Idag var vi först i kyrkan, Ana, jag, och barnen. Javi jobbar 24 h idag/natt. Efteråt åkte vi hem till Anas föräldrar för att äta lunch. Det var en upplevelse... Anas mamma hade lagt upp maten, så man kunde inte ta själv. Och maten bestod av potatis och bläckfisk. Inte bläckfisk som i bläckfiskringar, utan som i lila, med tentaklerna kvar och allt. Så fort jag såg tallriken ville jag fly. Har aldrig smakat bläckfisk, förutom de friterade ringarna vilka jag int gillar och hade heller ingen plan på att göra det. Men bestämde mig helt enkelt för att hålla masken och äta upp... Hade ju inte så mycket till val... Som tur var räddade Anas pappa mig. Han märkte att jag inte direkt slängde i mig maten, och då berättade jag att jag aldrig smakat det tidigare och inte var överförtjust i det. Jag slapp äta mer! 
 
Jag är glad att jag iaf smakade! Jag är inte så värst kräsen när det kommer till mat, men vissa saker tål jag bara inte. 
 
Mycket mer har jag inte gjort idag. Imorgon är det måndag och skola för barnen. Jag ska promenera till centrum och köpa en tjocktröja om den finns kvar, samt en present och kanske fylla på mitt kontantkort. 
 
På tisdag har jag skola och efter det ska jag träna! Det ser jag jättemycket fram emot! Har verkligen börjat gilla att träna, skulle gärna gjort det varje dag här men vill inte tvätta mitt hår för ofta, och vill inte träna utan att tvätta håret. Så det är ett litet dilemma för mig... 
 
God natt från mig! 
 
 
Jag, Caitlin och Helen på promenad i den gamla delen av Cuenca. 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Bläckfisken: stackars dig! Du vet att jag tycker att friterad bläckfisk är jättegott men ett av mina värsta matminnen ever är faktiskt den sortens bläckfisk som du beskriver. Sååå äckligt med en stooor bläckfisk som var kokt i sitt eget bläck...Den fick jag in på en restaurang i Portugal. Hu! Oätlig!
    En annan grej: Jag tycker INTE att man måste tvätta håret bara för att man tränat. Testa en gång får du se, det går jättebra!
    <3 mam

    Svar: Hihihi, skönt att bli förstådd :) Okej, jag ska prova! Ska gå imorgon och gymma! kram <3
    Astrid

    2012-11-05 | 08:28:31

Kommentera inlägget här: