icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Un buen partido

Kategori: Allmänt

God kväll världen.
 
Denna dag har varit full av aktivitet vilket har uppskattats! Började med att träna imorse, sedan gick jag och Helen och shoppade (Helen shoppade). På eftermiddagen åkte familjen och jag till en affär där de hade både djur och julprydnader..? Här i Spanien säljer de hundar och katter i vanliga djuraffärer. Det var inte så kul att se de små stackarna vara instängda i små burar. De behöver ju utrymme och närhet!!!!!!!!!!!!!!!! ARG...
 
Kom ganska nyligen hem från bion som jag, Helen och hennes vän Emma var på, Un buen partido. Det var en typisk amerikansk drama/romantik/komedi. Helt ok! Det var annorlunda att gå på spansk bio. Jag förstod helheten av filmen, men hade ibland svårt att hänga med på vissa skämt tex. 
 
Imorgon är det söndag vilket innebär att jag kanske hänger med till kyrkan. Jag och Helen pratade om att kanske gå på promenad. Det innebär också att det endast är en vecka kvar tills familjen anländer!! :)
 
God natt! Nu ska jag se klart ''Mannen som slutade röka'' av Tage Danielsson från -72 tror jag, intressant film...
 
 
Alicante

Kommentarer

  • mamma säger:

    Vad kul att du ser den gamla filmen! Den känns väl jättegammalmodig kan jag tänka mig. Har sett den men kommer inte ihåg den alls, det var ju SÅ länge sen...
    Vacker Alicantebild!
    Ja du, snart kommer vi!

    Svar: Ja, den kändes rätt gammalmodig, men jag gillar gamla svenska filmer, de är roliga när man känner igen skådespelare osv :P
    Astrid

    2012-12-17 | 08:30:14

Kommentera inlägget här: