icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Lucia

Kategori: Allmänt

God kväll!
 
Lucia idag. Inte för att det firas här i Spanien men Lucia har iaf namnsdag här också!
 
Varit i skolan och på biblioteket där jag lånade nya böcker på engelska åt barnen.
 
När jag skulle gå på promenad ikväll gick jag inte samma väg som jag gör 95% av gångerna, det vill säga längs med den stora vägen där alla affärerna ligger. Ikväll gick jag igenom den gamla delen. Det var jättefint med all belysning när det blivit mörkt. Gatorna var smala, vinda och helt enkelt väldigt mysiga. Den vägen kommer jag ta fler gånger! 
 
På hemvägen gick jag in på Mercadona och handlade ingredienser till risotton jag ska bjuda familjen på imorgon! Ska bli mycket gott! 
 
På tal om gott, idag bjöd Javi på en helt utsökt lunch. Auberginer hade han gröpt ur och sedan blandat innehållet med champinjoner, lök och bechamelsås. Han hade sedan fyllt auberginerna med detta och ost på toppen, in i ugnen! Jag måste ta receptet innan jag åker hem!
 
Bara 10 dagar tills familjen kommer! Längtar!
 
 
 

Kommentarer

  • Pappa säger:

    Kul att gå ny väg, jag gör det ibland (för sällan)

    Svar: Jaa, jag med. Ska göra det oftare nu :)
    Astrid

    2012-12-14 | 11:22:36
  • mamma säger:

    Auberginerätten lät verkligen jättegod.

    Svar: Ja, det var den! Ska bjuda dig på den någon gång <3
    Astrid

    2012-12-14 | 13:34:19

Kommentera inlägget här: