icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Julpyssel

Kategori: Allmänt

God morgon världen!
 
Förutom att jag vaknade lite förkyld och därför hoppade över pilatesen för att inte bli värre är jag pigg och glad idag!
 
Har suttit här på mitt rum och julpysslat med julmusik i bakgrunden! Så mysigt! Har gjort julkort som jag ska skicka hem till några vänner i Sverige :)
 
Igår julpysslade jag och Inés när Jimena gjorde sina läxor. Inés hade inget tålamod, speciellt inte när det kom till att rita stjärnor. Det påminde mig om mig själv när jag var ungefär i hennes ålder. Jag hade bestämt mig en kväll för att lära mig hur man ritade stjärnor. Jag satt i minst en timme och försökte och grät av frustration. Precis som Inés. Till slut gick det ju. Hon är rätt envis av sig så hon lär sig nog snart!
 
På tal om Inés, idag när jag lämnade barnen i skolan och på dagis pussade Inés mig och viskade ''te quiero''. Det gjorde mig väldigt glad! Barnen är allt bra fina ibland, med betoning på ibland. :)
 
Kramar!
 
 
 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Vad roligt Astrid!
    Det är klart att barnen gillar dig. Och de kommer att sakna dig när du åker hem...
    Kul med pysslet också. Här blir det INTE mycket julpyssel i år. Vem skulle pyssla...? Kommer inte att baka eller göra godis heller! Vi har en elljusstake och adventsljusstaken. Det är allt!
    Kram

    Svar: Jaa jag kommer sakna dom också! Illa... haha :) Kram!
    Astrid

    2012-12-05 | 13:05:33
  • eddie säger:

    hej astrid vad betyder te qero? :)

    Svar: Hej Eddie! :) Kul att du kommenterar! Det betyder jag älskar dig :)
    Astrid

    2012-12-08 | 11:19:52
  • Pappa säger:

    Te quero också :-)

    Svar: :)
    Astrid

    2012-12-08 | 19:32:26

Kommentera inlägget här: