icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

Ingen skola torsdag/fredag

Kategori: Allmänt

Goder dager!
 
I skolan idag pratade vi om julen, hur vi firar den i våra respektive länder. Läraren är ju spansk, sedan är det Caitlin från Skottland och en kvinna som heter Natalia och är från Ryssland. Vi kom fram till att Sverige och Skottland firar jul på ungefär samma sätt. I Ryssland firar de tydligen inte så mycket, de har iaf julgran. Och här i Spanien är det väldigt religiöst betonat. De tre vise männen har egna helgdagar då man ger varandra presenter osv. 
 
Har ju godisförbud denna vecka, men öppnade ändå min chokladkalender, har dock sparat chokladen och ska äta den i helgen kanske. Ändå roligt att se motiven i kalendern... hehe... 
 
På tal om julkalendern, jag ska kolla om jag kan se årets på svtplay...
 

Kommentarer

  • mamma säger:

    Årets julkalender är en fortsättning på "Mysteriet på Greveholm" (tror jag). Och den förra gillade ju du och Måns när den gick. Får se hur du gillar den här...?
    Vad menas med hehe? Ärt det något creapy med chokladmotiven?
    Här har vi snöstorm men det är i alla fall "varmt", minus 5 i stället för minus 15 som det var i måndags.

    Svar: Jaa jag ska ge den en chans :) hehe är bara att man skrattar lite heheheheh... :P
    ja, jag skypar just nu med Sandra som sitter fast på tåget pga snöstorm.
    Astrid

    2012-12-05 | 08:18:40

Kommentera inlägget här: