icuenca.blogg.se

Följ med mig på min resa i Cuenca, Spanien som au pair.

12-12-12

Kategori: Allmänt

Dagens datum är coolt!! Inte ofta det händer!
 
Nu sitter jag här i min säng, kom nyss hem efter att ha varit på gymmet för första gången på över en vecka, så det kändes bra! Förra veckan kände jag mig inte helt frisk och sedan åkte jag ju till Alicante och där blev det allt annat än träning. 
 
Det blev glass. Såklart var vi tvugna att gå tillbaka till det underbara glasstället! Denna gången provade vi kanel (supergod!) kokos (också väldigt god) banan (inte god) vit choklad (smakade konstigt) citrus (kan ha varit den godaste av alla!) citron (jättegod) túrron (mums)... ja, det var mycket smakrikt denna gången också. 
 
Jag ska snart gå iväg för att möta Helen, vi ska gå till centrum och kolla runt lite. Sedan ska jag göra lunchen, hemmagjorda köttbullar med pasta och tomatsås, fast för mig blir det tonfisksås! 
 
Imorgon ska jag gå till biblioteket och lämna tillbaka böckerna jag lånade åt barnen, jag ska nog låna några nya också för dessa blev mycket populära. Hector gillade speciellt att lyssna på cd-skivorna som följde med i två av böckerna. 
 
Ha en bra dag! Kram
 

Kommentarer

  • saba säger:

    ska bli kul o följa ditt äventyr här :) ta hand om dig astrid <3

    Svar: kul att du kommer läsa :) ha en riktigt god jul och ett gott nytt år så ses vi i början av 2013!! <3
    Astrid

    2012-12-12 | 20:21:58
  • Pappa säger:

    En bra dag :)

    2012-12-14 | 11:24:45

Kommentera inlägget här: